SLEVY A VÝPRODEJE

FARAMUGO bohu(žel)dík nenabízí žádné slevy a výprodeje. A nemáme to v plánu. Často vidím na výlohách cedule „slevy až 70%“. Proč to? Funkční bunda se snad za rok rozpadá stářím nebo pod upřeným pohledem prodavačky? Či letos červenou barvu lidstvo zcela zavrhlo? Spíše to bude tím, že toho sem vysypou kontejnery z Číny obrovská kvanta. Výroba za pár šupů. Předem je 30% šuntu plánováno. Díky fantastickým maržím se dovoz i tak vyplácí. A proto je možné dát i velkorysou slevu.

Pokud dám na něco slevu 50%, není něco špatně? Všímavý zákazník si může říci: „To bylo tak špatné, že se toho musí obchodník za každou cenu zbavit? Anebo na nás dost vydělali už dosud, že teď se už cenou výrobku nemusí zatěžovat?“ Když mohou dát takovou slevu, je docela jasné, že zboží bylo výrazně předražené. Takový „solidní“ podnikatel tímto jednáním bourá povědomí o skutečné hodnotě daného zboží na trhu, zboží za odpovídající cenu má pak sám problém prodat.

Občas vezmu do ruky letáky sítí a nestačím se divit…….

-z letáku XY 9/2015-oblečení .. zip in systém přináší perfektní ochranu v extrémních podmínkách a flexibilitu v každém počasí díky vhodné bundě a vnitřní vrstvě, které mohou být k sobě připnuty zipem. Díky tomuto systému budete vždy vhodně oblečeni-jednoduše připnete k bundě další vrstvu, nebo ji oblečete samostatně.

A proč to? K čemu ztrácet čas s připínáním, zapínáním či odděláváním bund a mikin? Naprosto stejně bude sloužit mikina a bunda, oblečeny samostatně. Je teplo, jednu vrstvu sundám, v případě zimy obléknu. Když je dobře znám fakt, že teplo dělá vzduch mezi vrstvami. Nemluvě o extrémních podmínkách, do kterých se běžný uživatel nikdy nedostane.

Aq…..l je revoluční technologie, která nabízí aktivní ochranu proti dešti a sněhu. Látka se stává díky této technologii vodoodpudivá, aniž by byla omezena volnost pohybu. Díky tomu je oblečení prodyšné a pohodlné. Technologie Aq….l neobsahuje fluorokarbony, je proto šetrná k životnímu prostředí.

Samá revoluce kolem nás, Lenin aby se radostí tetelil. Ochranu proti dešti a sněhu nabízí každá membrána a desítky let už šusťákové materiály. Vodoodpudivá přitom neznamená voděodolná, tedy nepromokavá. Voda po materiálu jen steče, což lze ale jen po určitou dobu – materiál, byť laik to takto pochopí, není nepromokavý. A jak že to souvisí s volností pohybu? Nijak, tu umožňuje samotná tkanina a střih bundy. Je tu i nulová souvislost s prodyšností a pohodlností. A obsah fluorokarbonů? Kdo ví, o co se jedná a kdo toto řeší při nákupu…. Téměř nikdo. Na co ale slyší každý, je šetrnost k životnímu prostředí. Na rovinu řečeno – když tu nejsou fluorokarbony, je tu něco jiného, co životní prostředí zatíží zcela dostatečně. Co třeba doprava od asijského výrobce do Evropy? A ty zjevně s životem neslučitelné fluorokarbony. Dobře, nejsou v bundě, jsou třeba v rybářských vlascích a dalších výrobcích. Takže hurá, zachránili jsme životní prostředí……

Outdoorové kalhoty A….e P……..e jsou prošpikovány úžasnými funkcemi – prodyšné, antibakteriální úprava P….e, UPF 30+, pásek, funkce D…s zajišťuje odvod vlhkosti

Prodyšnost beru, ale antibakteriální úprava? K čemu to? Uchovám si v takových kalhotách železné zdraví, nemusím je prát, voní trvale po fialkách? Jde kalhoty do přírody, tedy outdoorové. Takové nešetříme, sedneme si v nich leckam a zašpiníme je. Funkce UPF by měla pohlcovat UV záření, materiál by si měl déle udržet hezký vzhled a nevybledlou barvu. No, nevím, fyzikální zákony obejít neumíme. A voda vymlela celá údolí, spalující slunce způsobilo pouštní oblasti. Porovnání těžko existuje, takže, zase pouhý marketing? A je tu další funkce, sloužící k odvodu vlhkosti. Tzv. prodyšný materiál přece vlhkost rychle odvede sám od sebe. A jaksi lehký a technický materiál logicky musí umět poměrně rychle vlhkost odvětrat do ovzduší. Nemluvíme zde přece o bavlně.

 

Co z toho všeho plyne?

a)většina lidí tzv. outdoorové oblečení nevyužije v náročných podmínkách, nýbrž ve zcela běžných

b)většina lidí problematice nerozumí (přirozeně, nikdo nemůže rozumět všemu a tak je to v každém oboru) a raději se svěří do rukou odborníků

c)jenže, kdo jsou ti odborníci? V řetězcích, kde jde v první řadě o cenu a prodej ve velkém, nejsou a být nemohou. Pokud v namíchaném zboží řetězců najdete dobrého výrobce, tak je to proto, že má více „kvalit“ produktů. Tuto kvalitu či řadu vyrábí ve velkém v Asii, levně. Levně znamená ošidit nejen lidi (ty, co vyrábí), ale ty, co nakupují – šidí na materiálech a technologiích. Tuto nevýhodu smaže propracovaný marketing, ten prodává, ne samotný výrobek

d)co se s tím dá dělat? Nic, trh je takto nastavený. Ta část výrobců (poměrně malá, do které se počítáme i my, Faramugo), naopak stavící svůj marketing na kvalitě a poctivosti, může alespoň pomáhat informovat věcí znalou zákaznickou menšinu a třeba pomoci ovlivnit někoho z těch dalších